مدرسه آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

مدرسه آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

پایگاه مشاوره و آموزش روابط عمومی آماده برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی هوش مصنوعی، سئو پی آر، سیاستگذاری فرهنگی و ارتباط موثر است. لطفا با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

مدرسه آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

پایگاه مشاوره و آموزش روابط عمومی آماده برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی هوش مصنوعی، سئو پی آر، سیاستگذاری فرهنگی و ارتباط موثر است. لطفا با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

5 مرحله فعالیت روابط عمومی برای راه اندازی و 4 نباید

5 مرحله فعالیت روابط عمومی برای راه اندازی و 4 نباید
6 دقیقه حداقل زمان مطالعه
۰۲ بهمن ۱۴۰۲
بسیاری از کارآفرینان انتظارات غیر واقعی از آنچه روابط عمومی می تواند ارائه کند دارند.» موسسان نیاز دارند انتظارات خود را درباره زمان پیروزی واقع بینانه کنند. کندی اشاره کرد یکی از حلقه های کلیدی که در شروع کمپین روابط عمومی با آن مواجه می شود رسیدگی به سوالاتی است که از طریق رسانه های اجتماعی و پیام های کلیدی مطرح می شوند.
جیمز جنگا، مترجم: دکتر عادل میرشاهی- اگر از یک موسس جنبه هایی از راه اندازی را که در نخستین گام او را می ترساند جویا شوید، احتمالا می گوید: روابط عمومی.
مروجین با تجربه می گویند شروع به اشتراک گذاری اشکالات مشابهی دارد که می توان به آسانی از آن اجتناب کرد. و آنها می گویند با طی کردن چند گام ساده در حین کارهایی که می خواهید شروع کنید پیام ها را بهبود می بخشید و کمپینی می سازید که با سایر استراتژی های سرمایه گذاری همخوان است.
جنیفر فورتنی، رئیس شرکت ارتباطات آبشار می گوید: «تازه کاران روابط عمومی را درک نمی کنند.» وی می افزاید: «اما بیشتر مردم روابط عمومی را درک نمی کنند. والدین من نمی دانند من چه کار می کنم.»
با این حال، فورتنی افزود، تازه کاران بیشتر از شرکت های بزرگ از مزایای روابط عمومی لذت می برند: «با تازه کاران، شما می توانید تاثیر را ملاحظه کنید.»
بلو اسکای در گفتگو با فورتنی و کالین کندی موسس روابط عمومی روشنگر، ران کلاپ استاد روابط عمومی دانشگاه دیپل، مارک مادوس مسئول روابط عمومی پروپلر، جورج دیب قائم مقام مدیر عامل ونچر و آندرو کراس کارگردان ارتباطات شن های روان، توصیه هایی را دریافت کرد که در این نوشتار که در دوبخش تنظیم شده به آنها می پردازیم. در این نوشتار این توصیه ها به کارگزار روابط عمومی کمک می کند که در شروع فعالیت های خود از آسیب ها جلوگیری کرده و راه را برای رسیدن به موفقیت هموار کند.
5 مرحله فعالیت
1. پیش از نیاز پل بسازید. متخصصان (و خبرنگاران) موافق زمانی برای تماس با خبرنگاران و وبلاگ نویسان تجاری هستند که از طریق یک مکالمه خشک و بی احساس یا گزارش خبری رسمی نباشد. کراس می گوید: «تماس های معنی دار با آنها بسازید تا به روابط معنی دار تبدیل شود.» با این کار شما حتی نیاز به معرفی محصولتان ندارید، کندی افزود: «اگر آنها قطعه ای جذاب درباره صنعت شما بنویسند، یادداشتی برایشان بنویسید. در مورد خبرنگاری که در آن سوی خط نشسته در جایگاه یک انسان بیاندیشید.»
2. یک داستان ساده داشته باشید. چطور می توانید شرکت خودتان را به دوستانتان معرفی کنید؟ بهترین تمرکز برای شروع یک داستان از مشتریان می آید، کراس می گوید: «هر بحثی که در فروش با مشتریان، شرکا طنین انداز می شود، می تواند به عنوان یک داستان برای ورود به بازار به مخاطبان بزرگتر ارائه شود.» فورتنی می گوید: راه دیگر تمرکز بر این است که موسسان چرا این شرکت را تاسیس کردند. او گفت: «این چیزی است که کار شما را قانع کننده می کند.»
3. محصولات و سپس ترویج. نتایج رسانه یکی از اجزای پازل بزرگتر هستند، کراس می گوید: «یک تیم بزرگ بازاریابی می تواند این اطمینان را بدهد که مردم حق دارید صدای محصولشان را بشنوند، اما در پایان روز، مسئولیت بزرگ بر روی شانه های موسس شرکت است.» وی تصریح کرد: «محصول باید یک سنگ جامد باشد.» کلاپ گفت: اگر محصول بدی را ارائه می کنید، هرگز بهبود نخواهید یافت.»
4. با برنامه عمل کنید. یک شریک روابط عمومی خوب به موسسان کمک می کند که انتظارات معقولی درباره نتایج داشته باشند. میدوز گفت: «اما کارآفرینان می توانند فرآیندهایی را با یک تصمیم گیری آغاز کنند، چه اهداف روابط عمومی آنها بزرگتر از نظریات، کلیپ های مطبوعاتی، تاییدیه ها یا مشتریان باشد.» او افزود: «این اولویت ها باید در آغاز تعامل مشخص شوند.»
5. میوه های شل شده را بچینید. اگر کلاپ بخواهد در ابتدا هر گونه ظرفیت خارجی ارتباطات را بسازد، آن از طریق رسانه های اجتماعی است. بعد از آن، او ناشران را با مخاطبان کوچک اما کلیدی مورد هدف قرار می دهند. فورتنی ادامه داد: پخش رسانه ها نیاز به رخ داد بلیتز و نظایر آن دارد. او گفت: « شاید 20 ناشر را در یک ماه انتخاب شوند، و بر روی میوه های شل تمرکز کنید: افراد باید به آنچه که به آنها می گویید علاقه مند باشند.» وی افزود: «شما نتایج سریعتری را از آنچه امروز فراخوانی می شود دریافت می کنید.»
4 نباید
1. همانند تازه واردها، در مورد خواسته ها و آنچه تمایل دارید بفروشید، درک نکنید. برای پرهیز از نقاط کور مشترک، فورتنی به موسسان پیشنهاد می کند: تصور کنید که برای اولین بار با کالای شما روبرو می شوند. این مساله می تواند بسیار دشوار شود و شاید نیاز باشد که ماه ها و سال ها برای توسعه اش زمان صرف کرد. فورتنی گفت: «شما درون شرکتتان هستید، درون محصولتان، و اینکه شما نمی توانید نگاهی عینی به عنوان یک مشتری به شرکت تان داشته باشید.»
2. چگونه دام بگذارید: وبسایت شرکت آنچه را که شرکت انجام می دهد را توضیح نمی دهد. برای برنامه ریزی پیام منتظر محصولی بی عیب و نقص نمانید. دیب گفت: « شما به برنامه ای برای پیشبرد اهداف بازاریابی نیاز دارید.» کراس گفت: مفهوم اینکه بسازید و آنها خودشان خواهند آمد، مفهومی بی مسمی است. مهم است که ارتباطات خارجی و بازاریابی را از ابتدا در ذهن داشته باشید.
3. تا زمانی که محصول یا خدمت با شادمانی در دست مشتریان است، او توصیه می کند که تحقیق صنعت شما را پوشش دهد، ساخت روابط انفرادی با نویسندگان یا اثرگذاران و برنامه ریزی در جایی انجام شود که ارتباطات خارجی شروع می شود و رشد می کند. اما همچنین در همان ابتدا یک شرکت روابط عمومی را استخدام نکنید. کراس و کلاپ گفتند: در ابتدای چرخه یک محصول، توصیه ها و بازخوردها- و نه یک کمپین از پیش برنامه ریزی شده- چیزی است که شما نیاز دارید. مادوس گفت: از اینکه تعاملتان را در طولانی مدت قفل کنید در این مرحله خودداری کنید. وقتی فشار روابط عمومی هماهنگ و تضمین شده است، کلاپ پیشنهاد می کند که جویای شرکت های کوچکتر باشید که بتوانید دست را نگاه دارید.
4. غیر واقع گرا نباشید. کلاپ می گوید او به طور اشتباه از کمپین های روابط عمومی به عنوان راهی برای افزایش سرمایه برای توسعه محصول استفاده کرده است. در موارد دیگر، آنها انتظار داشتند کارگردان روابط عمومی آنها زمینه را برای حضور آنها در یک نشریه اصلی فراهم کند. کلاپ گفت: «بسیاری از کارآفرینان انتظارات غیر واقعی از آنچه روابط عمومی می تواند ارائه کند دارند.» موسسان نیاز دارند انتظارات خود را درباره زمان پیروزی واقع بینانه کنند. کندی اشاره کرد یکی از حلقه های کلیدی که در شروع کمپین روابط عمومی با آن مواجه می شود رسیدگی به سوالاتی است که از طریق رسانه های اجتماعی و پیام های کلیدی مطرح می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد