مدرسه آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

مدرسه آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

پایگاه مشاوره و آموزش روابط عمومی آماده برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی هوش مصنوعی، سئو پی آر، سیاستگذاری فرهنگی و ارتباط موثر است. لطفا با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

مدرسه آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

پایگاه مشاوره و آموزش روابط عمومی آماده برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی هوش مصنوعی، سئو پی آر، سیاستگذاری فرهنگی و ارتباط موثر است. لطفا با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

نقش رو به رشد روابط عمومی در «تبلیغات بومی»

متئو شوارتز، دکتر عادل میرشاهی- امروزه در دنیا یک جهت گیری عام به سوی بومی شدن وجود دارد. دفتر تبلیغات تعاملی چهارشنبه مقاله ای با عنوان «تبلیغات بومی» یا محتوای برند منتشر کرده و همزمان کمیسیون تجارت فدرال در ایالات متحده امریکا شروع به برگزاری جلسات یک روزه شهری در مورد این موضوع کرده است.
مفسران باید به این مساله به دقت توجه کنند.
تبلیغات بومی، که از لحاظ بستر، تبلیغات محتوا به محتوای سرمقاله، شناخته می شود، در چند سال گذشته به شکل بی بدیلی گسترش یافته است به طوری که توانسته هم ارز تبلیغات سنتی هزینه دریافت کند.
بر مبنای تحقیق BIA/ کلسی (در نیویورک پست) از تبلیغات اجتماعی بومی انتظار می رود که درآمدش از 1.6 بیلیون دلار در سال 2012 تا سال 2017 به رشد 4.6 بیلیون دلاری برسد.
در حالی که تبلیغات بومی به عنوان راهی برای شرکت های رسانه ای جهت درآمدزایی جدید قلمداد می شود، منتقدان می گویند که روندهایی در خصوص یکپارچه سازی هر دو شرکت و برند رسانه ای در حال انعقاد است. اما در حال حاضر حرکت به گونه ای می نماید که تبلیغات بومی پیشرو است. با هنجاری شدن ارتباطات، در خواست برای توسعه و توزیع محتوای برند از متخصصان روابط عمومی به طور فزاینده ای افزایش یافته است.
در بسیاری از موارد، ارتباطگران بر روی آگهی برادران در طراحی چنین محتوایی کار می کنند. در سایر موارد (در هر دو سطح شرکت ها وسازمان ها)، متخصصان روابط عمومی به تولید محتوای خود می پردازند.
با این ذهنیت، اینجا مواردی که ارتباطگران در خصوص تدوین محتوای برند باید بدانند، با بیان سام فورد، مدیر جذب مخاطب در پپریکام آمده است.
• درجه ای از شفافیت را در نظر بگیرید. برخی «تبلیغات بومی» بیش از اندازه بومی شده اند، به این معنی که نمی توانند به گونه ای مناسب گویا باشند. طیفی از تولید کنندگان امروزه لینک های فروشی را برای محتوای شما (می توانیم امیدوار باشیم) به موارد مرتبطی ارائه می دهند
• مخاطبان را در نظر بگیرید. مفهوم کلی داستانسرایی برای برند این است که محتوایی درباره آنچه مخاطبان شما می خواهند بدانند منتشر کنید، پیش از اینکه شرکت بخواهد آن را اعلام کند. یک آزمون ساده این است که پایمان را کفش های روابط عمومی و بازاریابی را بیرون بیاوریم و به محتوا با چشم انداز مشتریان نگاه کنیم. آیا تمرکز بر موارد و موضوعاتی که مردم خارج سازمان در مورد برند شما سخن می گویند، کرده اید؟
• بافت را در نظر بگیرید. شما ممکن است که حق داشته باشید که داستان بگویید، اما زمان همه چیز است. آیا محتوای شما در جاهایی که مخاطبان شما حضور دارند، به اشتراک گذاشته می شوند؟ آیا آن را در مکان هایی که مخاطبان شما انباشه اند به اشتراک گذاشته اید؟ در بسیاری از موارد، محتوای مناسب در جای نا مناسب منتشر می شوند.
• نظر شما درباب نقش روابط عمومی در طراحی محتوای برند چیست؟
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2013/12/04/prs-growing-role-in-native-advertising/?hq_e=el&hq_m=2795210&hq_l=10&hq_v=472ca672b1

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد