نویسنده: مک کنزی – با الحاق مهارت های روابط عمومی و سئو، می توانیم تعامل آفرینی کرده، کلمات کلیدی مناسب محتوای وب و لینک های دریافتی قوی و نهایتا وبسایت های باکیفیت ایجاد کنیم.
پی آر و سئو: زوجی ساخته سپهر سایبر
مترجم: دکتر عادل میرشاهی – کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر – در این اواخر، متخصصین سئو به منافع کار با متخصصین روابط عمومی اشاره کرده اند. به طور ویژه «کن مکگافین» از سایت «تماشای موتور جستجو» به «ده دلیل برای حضور روابط عمومی در رادار شما در سال 2013» پرداخته است. همانطور که «کن» بیان کرد، آخرین روزآمدهای پنگوئن و پاندای گوگل تاکید زیادی بر کیفیت هایی برای وبسایت نظیر محتوای یکتا و لینک های دریافتی قدرتمند دارد و به همان اندازه تاکتیک های روابط عمومی باعث رونق عالی کسب و کار در فضای وب می شوند.
من می توانم با ناله های متخصصان سئو که از سراسر جهان به گوش می رسد، همدلی کنم. چرا گوگل این کار را با ما کرد؟ پاسخ ساده است: موتورهای جستجو می خواهند بهترین تجربه ممکن را به کاربرانشان در این دوره بدهند. بنابراین سایت هایی که ارزش کمی را به کاربران ارائه می دهند یا حاوی محتوای کپی شده از وبسایت های دیگر هستند از رتبه شان به شدت کاسته می شود ( ما اینها را به چشم خود دیده ایم.) در مقابل، وبسایت های با کیفیت که محتوای واقعی ارائه می دهند که هم کاربر پسند هستند و هم مورد توجه موتور جستجو قرار گرفته و به شدت رتبه می گیرند.
قدرت زوج روابط عمومی و سئو (SEO)
از آنجا که بسیاری از متخصصین سئو به سختی فکر می کنند که چگونه می توان بر آخرین تغییرات گوگل فایق آمد، آسان ترین و مفید ترین گزینه برای هر کسی این است که کیفیت محتوایش را افزایش دهد، هم برای بازدید کنندگان و هم برای موتورهای جستجو… از این روست که باید با روابط عمومی ها همکاری کنید. بسیاری از شما ممکن است فکر کنید که چگونه می توان از روابط عمومی منتفع شد؟ یا ممکن است در مجموع درکی منفی از روابط عمومی داشته باشید. برای مثال، کارگزاران روابط عمومی همه دروغ گو و اسپین داکترند. به هر حال با پیش زمینه ای در روابط عمومی، من می خواهم تا ترس شما را بریزم. کارگزاران روابط عمومی درواقع افرادی هستند که مهارت های داستان سرایی و تولید محتوا را به خوبی آموخته اند. اولویت عملکرد آنها ساخت روابط مشترک المنافع می باشد.
متخصصین سئو در سوی دیگر، پیشینه قوی از کد نویسی، جستجوی کلمات کلیدی و ساخت لینک دارند. بیشتر تلاش های آنها در پشت صحنه انجام می شود و آنها را قادر می سازد که بدانند چگونه مواد را به خوبی بدون تعامل زیاد با نویسنده های آگهی های تجاری و تبلیغات در سایت قرار دهند. اما سئو و روابط عمومی با همدیگر جفت کاملا قدرتمندی می شوند.
فراخوان عمل
روزآمدهای پاندا و پنگوئن همگان را برای تولید محتوای یکتایی که لینک هایی از سایت های معتبر دریافت کرده باشند، فرا می خواند. بنابراین به کیفیت محتوایی که می تواند نظر خوانندگان جدید را جلب کند نیاز مبرمی دارید. همچنین به یادداشت های موثق و متعامل در شبکه های اجتماعی نیاز دارید. بعلاوه گزارش های خبری می تواند توجه وبسایت های معتبر را از طریق رسانه بلاگر و روابط رسانه ای جلب کند. متخصصان سئو بایستی همچنین بیاموزند که چگونه بیشتر از لینک، رابطه بسازند. با الحاق مهارت های روابط عمومی و سئو، می توانیم تعامل آفرینی کرده، کلمات کلیدی مناسب محتوای وب و لینک های دریافتی قوی و نهایتا وبسایت های باکیفیت ایجاد کنیم.