مدرسه تخصصی آموزش و مشاوره روابط عمومی (مدرسه روابط عمومی)

مدرسه تخصصی آموزش و مشاوره روابط عمومی (مدرسه روابط عمومی)

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه تخصصی آموزش و مشاوره روابط عمومی (مدرسه روابط عمومی)

مدرسه تخصصی آموزش و مشاوره روابط عمومی (مدرسه روابط عمومی)

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

فرصت های پیام رسانهای موبایلی برای روابط عمومی

«مدرسه روابط عمومی»- رشد شگرف #پیام_رسان_های_موبایلی عنوان یاددشتی از دکتر حجت اله  عباسی است که در این یادداشت قصد داریم تکمله ای بر آن نوشته و بررسی کنیم که رشد پیام رسانه های موبایلی چه فرصت هایی را برای روابط عمومی ها ایجاد کرده اند؟


انقلاب فناوری اطلاعات و متعاقب آن یکپارچه شدن فرایند تولید و توزیع پیام و ادغام عمودی نقش ها و ادغام افقی وظایف موجب شده است تا هر فرد یک رسانه شود و شبکه های پیام رسان نقش موثری در سپهر رسانه ای ایفا کنند.

در حال حاضر گونه های متعددی از #پیام_رسان_های_موبایلی در جهان وجود دارد که هر یک در جغرافیای خاصی رواج دارند. با این حال تعدادی از آنها محبوبیت و مقبولیت بیشتری کسب کرده اند.


شبکه های پیام رسان از قبیل واتس آپ، تلگرام، لاین، ایمو، اسکایپ و دیگر پیام رسان ها مزیت های مانند ارسال پیام، عکس، اسناد، ویدئو و در مواردی امکان تماس تلفنی و تماس تصویری را برای کاربران فراهم کرده اند.

در ایران محبوب ترین شبکه پیام رسان موبایلی #تلگرام است که بیش از 45 میلیون کاربر دارد. کانال ها و گروههای تلگرامی در ایجاد تشکل های خانوادگی، دوستی، آموزشی، سازمانی و کسب و کار و ... فعال هستند.


روند فعالیت کاربران در این قبیل #رسانه_های_اجتماعی نشان می دهد که بتدریج کاربران در انتخاب، پردازش و انتشار اطلاعات و محتوا دقت و وسواس بیشتری را اعمال می کنند.


به نظر می رسد که دو خلاء عمده در فضای فعالیت کنونی پایین بودن «سواد رسانه ای» و «سواد دیجیتال» کاربران است. این دو نقیصه موجب شده است که اعتبار اطلاعات در #رسانه_های_اجتماعی پایین تر از رسانه های جریان اصلی در آید. 


 اگر دست اندرکاران فضای مجازی کشور در پیوند با نهادهای مدنی در زمینه ارتقاء «سواد رسانه ای» و «سواد دیجیتال» کاربران گام بردارند در مقایسه با اعمال روش های فیلتر و کنترل محتوا  به موفقیت های بهتر در زمینه توسعه پایدار دست پیدا خواهند کرد. 


فرصت های پیام رسان های موبایلی برای روابط عمومی:


1. دسترسی مستقیم به مخاطبان:

پیام رسان های موبایلی به روابط عمومی امکان می دهد تا به طور مستقیم با مخاطبان خود در هر زمان و مکانی ارتباط برقرار کنند.

این امر به روابط عمومی کمک می کند تا پیام های خود را به طور موثرتری به مخاطبان هدف خود برساند.


2. ایجاد تعامل:

پیام رسان های موبایلی امکان تعامل دو طرفه بین روابط عمومی و مخاطبان را فراهم می کنند.

روابط عمومی می تواند از این طریق نظرات و بازخورد مخاطبان را دریافت کند و از آنها برای بهبود عملکرد خود استفاده کند.


3. اشتراک گذاری محتوای جذاب:

پیام رسان های موبایلی امکان اشتراک گذاری محتوای متنی، تصویری و ویدئویی را به صورت آسان و سریع فراهم می کنند.

روابط عمومی می تواند از این طریق محتوای جذاب و آموزنده ای را برای مخاطبان خود تولید و منتشر کند.


4. ایجاد گروه ها و کانال ها:

پیام رسان های موبایلی امکان ایجاد گروه ها و کانال ها برای مخاطبان با علایق مشترک را فراهم می کنند.

روابط عمومی می تواند از این طریق با مخاطبان خود به طور تخصصی تر ارتباط برقرار کند و پیام های خود را به طور هدفمندتر ارسال کند.


5. انجام نظرسنجی و جمع آوری اطلاعات:

پیام رسان های موبایلی امکان انجام نظرسنجی و جمع آوری اطلاعات از مخاطبان را به صورت آسان و سریع فراهم می کنند.

روابط عمومی می تواند از این طریق اطلاعات ارزشمندی را در مورد مخاطبان خود جمع آوری کند و از آنها برای برنامه ریزی و اجرای فعالیت های خود استفاده کند.


6. رصد و پایش اخبار و اطلاعات:

پیام رسان های موبایلی منبعی برای رصد و پایش اخبار و اطلاعات مربوط به سازمان و صنعت مربوطه هستند.

روابط عمومی می تواند از این طریق از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه فعالیت خود آگاه شود و به مخاطبان خود اطلاع رسانی کند.


7. کاهش هزینه ها:

پیام رسان های موبایلی ابزاری کم هزینه برای برقراری ارتباط با مخاطبان هستند.

روابط عمومی می تواند از این طریق با صرف هزینه ای کمتر، به تعداد بیشتری از مخاطبان خود دست پیدا کند.

در مجموع، پیام رسان های موبایلی فرصت های جدیدی را برای روابط عمومی ایجاد می کنند تا به طور موثرتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و به اهداف خود دست پیدا کنند.


روابط عمومی ها می توانند با استفاده از تکنیک های روابط عمومی اینترنتی بهترین بهره برداری را از پیام رسان های موبایلی داشته باشند. به خاطر داشته باشید که شاید این پیام رسان ها متنوع باشند، اما تنوع آنها به این معنا نیست که یک نوع محتوا باید در همه آنها منتشر شود. شاید خبر یکی باشد، اما هر خبررسان استراتژی خاص خود را برای انتشار دارد. در این خصوص می توانیم مشاوره و آموزش دهیم. با ما در تماس باشید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد