شبکه های اجتماعی به ایجاد فرصت های جدید برای روابط عمومی ادامه داده اند. همچنان که برندها شروع به انتقال به فضای شبکه های اجتماعی می دهند، فرصت ها و خطرها نیز شفاف تر می شوند.
امروزه در اخبار روابط عمومی، حد اعلای روابط عمومی دیجیتال، مگی اونیل، همکار و مدیر ارشد در پیپرکام، روز خود را با نگاهی به جوانب مثبت طرفداران روابط عمومی آغاز کرد و اینکه چگونه باید چشم اندازهای جدید شبکه های اجتماعی را دریافت کرد. در این نوشتار به شش مورد از مواردی که وی بدان ها پرداخته اشاره می شود.
1. به دقت گوش دهید: این خبرنگاری 101 است. قبل از هر اقدامی به دقت گوش دهید که مخاطبان تان در مورد چه موضوعی سخن می گویند و آنگاه شروع کنید.
2. خارج از نرم ها فکر کنید: هوز، موبایل و وین. فیسبوک بهترین گزینه برای همه شرکت ها نیست. تمام کانال های اجتماعی را در نظر بگیرید و سپس یکی از بهترین های آنها را برای مشتریان خود انتخاب کنید.
3. برای کسب و کار های B2B از لینکداین بهره بگیرید. همین قدر کافی است.
4. تعمیم ندهید. (مثل اینکه بگویید زنان از پینت رست خوش شان می آید.) یک اندازه برای همه قابل استفاده نیست.
5. کمپین های ارتباطات خود را بر مبنای طرح توسعه دهید و نه بر بسترهای نرم افزاری. سامانه های اجتماعی وجود دارند که با نیازهای شما همخوان هستند- شما نباید محتوای خود را برای سامانه خاصی تدارک ببینید.
6. فراتر از تعامل برای ساختن مورد خودتان را ببینید. محدود کردن ارزش های اجتماعی، هنوز هم مشکل دارد. شما نمی توانید آن را به تعدادی از مردم که در مورد برند شما صحبت کرده اند، فرو بکاهید.
منبع:
http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2013/10/16/6-pointers-for-taking-prs-role-in-social-to-the-next-level/?hq_e=el&hq_m=2765054&hq_l=17&hq_v=472ca672b1
مترجم: دکتر عادل میرشاهی