«مدرسه روابط عمومی»-شعور در لغت به معنای آگاهی، فهم، درک و شناخت است. در اصطلاح، شعور اجتماعی به معنای آگاهی و توجه به حقوق و مصالح دیگران و جامعه است. شعور اجتماعی یک ویژگی اخلاقی است که افراد را به رعایت قوانین و مقررات، احترام به حقوق دیگران و مشارکت در فعالیتهای اجتماعی ترغیب میکند.
در روابط عمومی، شعور اجتماعی به معنای توانایی درک و فهم نیازها و انتظارات مخاطبان است. روابط عمومیدانان با داشتن شعور اجتماعی میتوانند با مخاطبان خود ارتباط موثر برقرار کنند و پیامهای خود را به گونهای طراحی کنند که مورد پذیرش و علاقه مخاطبان قرار گیرد. در ادامه به سطوح شعور می پردازیم:
در سطح اول شعور
شخصی که عملی اشتباه را انجام میدهد اصرار دارد که عمل او درست بوده و دیگران را محکوم میکند. این شخص بخاطر اعتقاد عمیق برای انجام عمل اشتباه خود از هیچ کاری پروا نداشته و دست به انجام هر کاری میزند تا عملش را به کرسی نشاند.
در دومین سطح شعور
شخص پس از انجام عمل اشتباه خود، پی به اشتباه خود برده و از درون احساس پشیمانی میکند ولی این پشیمانی را بروز نمیدهد.
در سومین سطح شعور
شخص در حین انجام عمل اشتباه خود، پی به اشتباه خود برده و دیگر آن را ادامه نمیدهد. شخص قادر به کنترل احساسات و افکار خود میباشد.
در چهارمین سطح شعور
شخص قبل از انجام عملی اشتباه متوجه آن عمل شده و آن را انجام نمیدهد.
در پنجمین سطح شعور
شخص خود عمل اشتباهی انجام نمیدهد ولی اعمال اشتباه دیگران موجب آزار و خشم او میشود.
در ششمین سطح شعور
شخص عمل اشتباهی انجام نمیدهد و با دیدن اعمال اشتباه دیگران احساس ترحم و دلسوزی نسبت به آنها میکند.
در سطح شعور هفتم
شخص عمل اشتباهی انجام نمیدهد و دیگران را قضاوت نمیکند.
سطح شعور هشتم
همان عشق است ...
آموزش سطوح شعور باعث می شود که افراد ناخودآگاه خود را در پله های بالای شعور قرار دهند. این آموزش وظیفه روابط عمومی است. شما باید این ادراکات را در کارکنان ایجاد کنید و این از طریق مشاوره و آموزش و اطلاع رسانی ها به دست می آید. ما می توانیم در این زمینه ها در کنار شما باشیم. با ما تماس بگیرید.