«مدرسه روابط عمومی»- توجه به نقایص یکی از وظایف مدیر روابط عمومی است. اما حل نقایص با رویکرد مثبت اندیشی مهارتی است که می تواند یک امتیاز در مدیریت روابط عمومی به حساب آید.
یک لیوان آب کدر را با همه ی آلودگی ها و ذرات درونش تجسم کنید. اگر دایما آبی تمیز را درون این لیوان بریزیم تا محتوای لیوان سرریز شود، بالاخره همه ی آب کثیف از لیوان خارج می شود و آبی که لیوان را پر می کند، کاملا شفاف خواهد بود.
لازم نبود که سعی کنیم از شر آب کثیف لیوان خلاص شویم. فقط بایستی آنچه را درست بود جایگزین می کردیم و طولی نمیکشید که آنچه غلط بود، از بین می رفت.
همین امر درباره ی شیوه ی فکر کردنمان هم صادق است. اگر به داشتن افکار درست عادت کنید، افکاری برخاسته از ایمان، امید، دلگرنی و "می توانم ها"؛ آنگاه ذهنتان دگرگون خواهد شد و خودتان را خوشبین، امیدوار، قوی و پر جرات خواهید یافت.
بنابراین سعی شود که اگر افرادی در محل کار دچار اشتباهاتی شدند، با پررنگ کردن نقاط قوتشان، نقاط ضعفشان را به قوت تبدیل کرد. این کار شدنی است. فقط نیاز به صبر و حوصله دارد. بهترین دوستان شما در همین جریان با شما دوست خواهند شد و برای طولانی مدت در کنار شما خواهند ماند. فقط کافیست که مثبت اندیشی را در کارتان بیاموزید. ما نیز می توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم. با ما در تماس باشید.